torsdag 19 januari 2012

ojojoj....



var på ett lunchpass igår . 30 minuter INTENSIVT....när jag skulle gå ner för trappan så trodde jag att jag skulle fara med huvet först...jag kännde inte mina ben!!! å så skulle man jobba efteråt *s*....men det kanske bar bra , det kanske hade varit värre idag om jag hade åkt hem o satt mig i soffan....





men jag börjar känna mig...tja...stolt över mig själv....i tisdags var jag ruskigt "förvirrad" ( ketos???) åkte ifrån maten o mobilen och på jobbet finns inget nyttigt i selecta apparaterna , MEN jag köpte en sån där påse med nötter o torkad frukt...å inte en endaste torkad frukt bit stoppade jag i munnen!!! å inte en enda droppe alkohol på 2 veckor...( jag tar gärna ett glas rött på kvällen ibland)
men en sak jag har funderat på , när man inte äter frukt , får man i sig tillräckligt med C vitamin tro??? det behövs ju för att ta upp järn o det behöver man ju....nån som vet om detta???

1 kommentar:

  1. Du får se till att äta lagom mycket grönt i stället för frukten. :-) Paprika & kål tex. är två grönsaker som innehåller mer C-vitamin än exempelvis apelsin.

    SvaraRadera